Onze werkwijze is heel logisch en bestaat uit een aantal stappen:
- kennismakingsgesprek
- inventarisatie wensen en verwachtingen (privé en zakelijk)
- inventarisatie over te nemen praktijk (cijfermatige analyse)
- onderhandelingen voeren
- contracten opstellen, bespreken en afronden
- financiële afwikkeling
- nazorg
Allereerst zullen we een kennismakingsgesprek plannen. Doel van dit gesprek is om te kijken of er een klik is tussen de partijen. Wanneer deze er namelijk niet is, heeft het geen zin om gezamenlijk aan dit traject te gaan beginnen. Op basis van dit gesprek zullen wij een offerte uitbrengen van de kosten die de overname met zich zal meebrengen. Dit is een vaste prijs, omdat wij op basis van onze ervaring goed kunnen inschatten hoeveel tijd hiermee gemoeid zal zijn. En bij een overname zijn al zoveel onzekere factoren, dat een beetje zekerheid geen kwaad kan.
Als de offerte getekend is, zullen we o.a. de volgende zaken bespreken:
- Wat zijn de wensen en verwachtingen van de overname
- Wat is de omvang van de praktijk
- Wat betekent het privé, zowel in geld als tijd
- Is er financiering benodigd
- Hoe ziet de boekhouding eruit (privé en zakelijk)
- Wat zijn de al gemaakte afspraken
De overname is dan een feit, en het echte werk kan beginnen!
Na het eerste halfjaar van overname plannen we een gesprek in om te kijken of alles loopt zoals het zou moeten lopen en geven adviezen hoe zaken nog beter geregeld kunnen worden.
Wilt u meer inlichtingen? Dan kunt u altijd mailen naar: info@praktijk-overname.nl
Bellen kan ook: 06 – 520 48 421